חדשות מתוקות לקראת השנה החדשה וגם מתכון לחטיף אנרגיה טבעוני:

September 18, 2017

 

לתמרים סגולות בריאותיות רבות: הם מכילים 64 מ"ג סידן ל-100 גרם

 

לכן יעילים במצבים של דלדול עצם, בריחת סידן.

מכילים כמות רבה של מגנזיום -54 מ"ג ל-100 גרם, תורמים לשיפור בריאות הלב כלי הדם וכל הקשור בהתכווצות שרירים.

הם עשירים בסיבים תזונתיים ונוגדי חמצון הנקראים פוליפנולים, יש בהם מגנזיום, סידן, אשלגן...מחקרים מראים שהם משפרים את תפקוד מערכת העיכול ובכך תורמים למניעת תהליכים סרטניים במעיים, ובנוסף מקלים בעצירות.

 

 

התמר משלב בתוכו גלוקוז ופרוקטוז בשילוב סיבים תזונתיים שהופכים את התמרים למקור אנרגיה טבעי ובריא. (ההמלצה לאכול 2-3 תמרים לפני אימון כושר).

תמרים מווסתים את מאזן המינרלים בין אשלגן לנתרן בשל כך שמכילים כמות רבה של אשלגן לעומת כמות נתרן מעטה. לכן יתנו מענה במניעת דלקתיות בגוף.

 

 

חוקרים באנגליה בדקו ומצאו שאכילה של 7 תמרים ביום יפחיתו את הסיכון למחלת סרטן במעי הגס.

הם בדקו את הנושא במשך 3 שבועות בקבוצה של 21 אנשים בגילאי 18-55. 

הקבוצה חולקה ל-2 הראשונה קיבלה 50 גרם תמרים ליום והשניה- סוכרים בלבד.

המחקר הראה כי הקבוצה שצרכה תמרים תרמה לשיפור בכמות היציאות, ירידה ברמת האמוניה בצואה (שעלולה להתקשר לסרטן).
 

מחקר הסביר שירידת האמוניה בצואה ככל הנראה קרתה בשל כך שחיידקי המעי ניצלו את הפחמימות בתמרים לייצור אנרגיה במקום הפקת חומרים רעילים.

 

 

בארץ עשו מחקר בטכניון בחיפה ומצאו כי תמרים מסוג מג'הול וחלאווי מפחיתים סיכון להתפתחות טרשת עורקים, אלצהיימר וסרטן בשל כך שמכילים שפע נוגדי חמצון ביניהם פוליפנולים כפי שכתבתי קודם.

אכילת תמרים הורידה את הטריגליצרידים בגוף והגבירה את פעילות האנזימים שמגינים על הכולסטרול מפני חמצון.

רמות חמצון גבוהות עלולות לגרום להתפתחות מחלות, רמת שומנים גבוהה בדם, טרשת עורקים ואפילו אוטם שריר הלב.
 

 

 

מתכון להכנת חטיף אנרגיה בריא וטבעוני:

500 גרם תמרים

50 גרם אגוזי מלך, קשיו, דלעת.

50 גרם חמוציות ללא סוכר

 

 

כפית קינמון טחון

2 כפות שמן קוקוס

 

 

אופן ההכנה: לטחון את כל התמרים (ללא גלעין) בבלנדר טוב להוסיף את כל שאר התוספות ולערבל שוב.

לרפד תבנית מלבנית בנייר אפייה אקולוגי (ממליצה על תבנית עד אורך 20 ס"מ) 

לשים בתבנית את התערובת שיצאה ולהדק עם הידיים. להכניס למקרר או למקפיא לשעתיים שלוש.

לאחר שמתקשה לחתוך. אפשר לקשט בשבבי קוקוס או אבקת קקאו אורגנית.

ההמלצה שלי: לחתוך חטיפים מהתבנית ולארוז בנייר אפיה, לשים במקפיא כדי לשמור על הטריות, ובכל פעם לאכול חטיף אחד.
 

 

בתיאבון! ושנה מתוקה כסילאן 

המחקר פורסם בכתב העת המדעי British Journal of NutritionEid N, Osmanova H, Natchez C, Walton G, Costabile A, Gibson G, Rowland I, Spencer JP. Impact of palm date consumption on microbiota growth and large intestinal health: a randomised, controlled, cross-over, human intervention study. Br J Nutr. 2015 Oct;114(8):1226-36

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

פוסטים אחרונים: