טיפול טבעי בדיסמנוריאה כאבי מחזור PMS

August 15, 2017

 

כאבי מחזור,PMS, דימום רב במהלך המחזור, תשישות, חולשה, מיגרנות, אנמיה, מוכר לכם? (ובשילוב גלולות לרוב המצב מחמיר).

מתשאול שעשיתי נדהמתי לדעת עד כמה בנות סובלות מכאבי מחזור!

ולא מעט סובלות מתופעות PMS שמתבטאות בתאבון מוגבר, שינוי במצבי רוח, כאבי גב תחתון ובטן, מיגרנות קבועות.

 

כאבי מחזור נקראים "דיסמנוריאה" הם מופיעים בעת התכווצות הרחם בזמן ווסת חודשית.

בזמן המחזור רירית הרחם מתעבה כדי להתכונן להריון.

אם אין הפרייה של ביצית- התאים נושרים ויוצאים מחוץ לגוף.

כאשר לא מתקיים הריון בסופו של דבר מופרשים פרוסטגלנדינים (דמוי הורמונים שנמצאים ברקמות הגוף ומשפיעים על זרימת דם) הם יוצרים התכווצות שרירי רחם ושחוסמת אספקת דם לתאים- והם מתים.

הכאבים מושפעים מהתכווצות זו ומהמצב ההורמונאלי בגוף -האיזון בין אסטרוגן לפרוגסטרון.

 

אצל חלק מהבנות המחזור כמה ימים בודדים ויש בנות עם דימום ממושך של שבוע ויותר במקרה הקשה.

כאשר המצב פוגע בתפקוד היום יומי יש לטפל בכך ולמנוע דימום רב אשר בסופו של דבר עלול לגרום לאנמיה, חולשה מתמשכת...

אצל כל אחד הסימפטומים שונים לרוב נראה: בחילות, סחרחורות, שלשול, חולשה, נפיחות בטנית, בצקות בשל הצטברות נוזלים, כאבים בחזה...
 

יש לעשות אבחנה ולהבין מאיפה נובעים הכאבים, לעיתים יש ברקע אנדומטריוזיס, שרירנים ברחם, גידולים, דלקות באגן ועוד. (חשוב להבדק במידה והכאב קיצוני).

הגורמים שמשפיעים על הכאבים במחזור: שימוש באמצעי הגיינה כמו טמפונים, הגיינה לקויה, סטרס רב, תזונה לא מתאימה, חוסר בפעילות, גלולות למניעת הריון.

 

הפתרון לרוב הוא כדורים משככי כאב כמו נורופן אדוויל, שאולי מקלים על הכאבים אך לא פותרים את הבעיה מהשורש.

ולכן, בכל חודש הבעיה חוזרת על עצמה ואנחנו סתם מעמיסים כדורים על הכבד.

 

ברפואה הטבעית אנו מאמינים שהפתרון הוא איזון. שילוב של תזונה מתאימה, פעילות גופנית קבועה, טכניקות הרפייה כמו דמיון מודרך, יוגה, שילוב צמחי מרפא שמאזנים את המערכת ההורמונלית ומניעים את הכבד שאחראי על פיזור הדם לאיברי הגוף.
 

 

המלצות תזונה באופן כללי:

להגביר צריכת חומצות שומן שחיוניות לאיוזן ההורמונלי ומאזנות את מערכת העצבים, למשל: אומגה 3 שנמצאת בזרעי פשתן, מוצרי סויה, אגוזים, זרעים, שמן זית ,(אגוזים וזרעים ללא קלייה).

צריכת דגנים מלאים: אורז, קינואה, שיבולת שועל גריסים העשירים בסיבים תזונתיים, ויטמיני B המשפיעים על מצב הרוח ואיזון העצבי.

להעדיף צריכת פירות וירקות שמכילים סיבים תזונתיים, וויטמינים מינרלים ( בננות, כרוב, כרובית, ברוקולי, ירקות ירוקים העשירים בסידן, אשלגן...)
 

להמנע מ: 

מזונות מהחי: בשר חלב וביצים שמכילים הורמונים מלאכותיים אשר מפרים את איזון המערכת ההורמונאלית. מוצרי בשר מכילים חומצה ארכידונית שגורמת לדלקות.

חומרים תעשייתיים ומשמרים, מזון מעובד, פחמימות פשוטות (סוכר עוגות מתוקים שונים). אלכוהול או משקאות עם קפאין.
 

פורמולות צמחי מרפא מומלצות:

 

כאבי מחזור מצב אקוטי

FE CORYDALIS-45%

FE PISCIDIA-40%

FE GLYCYRRHIZA-10%

FE ZINGIBER-5%

מינון: 5-10 מ"ל בשעת הצורך.

 

PMS או שחלות פוליציסטיות

FE VITEX-30%

FE ANGELICA SIN-30%

FE PAEONIA-40%

מינון: 5-10 מ"ל 3 פעמים ביום.
 

ניתן להתאים פורמולת טיפול אישית עבורכם! צרו קשר ונשמח לעזור!
הפורמולות נרקחות בבית המרקחת של ראן פארמה.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

פוסטים אחרונים:
Please reload

ארכיון: